torsdag 10 maj 2018

Torsdag ...


Men det känns mer som en lördag eller t.om söndag.
Arbetade från kvart i åtta till ett, men åkte dit vid sjutiden. I vanliga fall är vi bara två på morgonen, men nu var det jättebra bemannat så det flöt på som det skulle!

Eftersom det vimlar av sommarhusgäster fick Karolina baka frukostbröd enligt löpande-band-principen ..., det gick hur mycket som helst, allt medan jag själv och Joakim tog var sin kassa och sen anslöt Brooks och då var alla kassor igång. Chefen var också på plats.

Ljuvligt att bli hämtad av pv när passet var överstökat och sen har det rullat på.
Grannen Birgitta - änka sedan nåt år tillbaka - bjöd såväl Ecke och Britt som oss på rabarberkaka och kaffe ute på skuggaltanen och så har mina barns pappa varit förbi och hämtat några flak ägg (han hade varit i Göteborg och sett handbollsfinalen mellan Malmö och Kristianstad och sa att hela avenyn var orangefärgad av alla Kristianstadanhängare!!) och nu är det hockey på tv.

Jag  b r u k a r  tittat på Eurovisionuttagningarna, men bryr mig inte den här gången.
Ingen kan ju ändå slå förra årets vinnare, som enligt mig är den bästa någonsin!
Har jag spelat den tusen gånger?
Säkert.



Ser att den har visats mer än tio miljoner gånger på youtube .., jag har sannerligen bidragit till den summan ,-)


För övrigt intet.
Jo, hade en trevlig man i kassan idag.
Från Åre i Jämtland.

Det är ju helt obegripligt att man nästan  s e r  p å - särskilt män - om dom är norrifrån.


Inga kommentarer: