torsdag 30 augusti 2018

Tänkte mig en dessert ....

.... kom hem med en förrätt.

Så typiskt mig.

Men hann få och ge en kram av Cornelia H och en liten pratstund med Joakim som arbetar sista dagen i morgon och sen flyttar till Norrköping. Efter en stunds funderade kom vi på att Joakim och hans tre syskon - Mattias, Johanna och Patrik - alla har arbetat på Ankaret och bara sedan jag kom dit, för drygt sju år sedan, har jag hunnit kampera med dem alla!
Och alla fyra såååå energiska och bra som arbetskamrater!
(Det var deras pappa som dog helt plötsligt, lite över femtio bara och det var en av anledningarna till att jag tvärt beslöt mig för att gå i pension lite tidigare).

Johanna var också i affären, tillsammans med sina två töser .., och där var som alltid rara kunder och utanför butiken, liiiite i skydd av regnet, satt Valentin och hoppades på pengabidrag.


Nu väntar middag tillsammans med Eva från Tyresö och hennes man. 
Och på lördag är det "nu-har-pv-gått-i-pension-och-fyller-år-middag" tillsammans med friherrinnan, Hilda, Patrik, Edvin, Hildas mamma Mymmel, Eva och hennes man igen och så vi då. Kanske, om hon är pigg, att Sonja ansluter.  

På söndag har jag eftermidagspass, men då - halleluja - stänger vi klockan 20,00! 

Ps. Tavlan här ovanför är målad av Eva von Hanno. Det var hon som hade ensamteater i sitt kök i Skipås. Å, så jag tycker om den! (tavlan, alltså). Ds.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Tack för post!! Vad glad jag blev! :-)

Cecilia N sa...

Jag också! Tack!

Och fin tavla. Den är lite Chagall över den. Färgerna kanske.

Anonym sa...



vad blev det för förrätt?


Friherrinnan