lördag 1 september 2018

Denna natten ingen sömn ...


Å andra sidan är klockan bara två och en stor del av natten återstår, så det spelar ju ingen roll.
Nåväl, då kan man lika gärna lägga in dagens fönster.

Det var för övrigt Ulrika som plockade upp håven och titta här, vilken fin fångst!

Alla som någon gång åkt rälsbuss vet att det låter på ett alldeles särskilt sätt. Med rälsbuss åkte mamma och jag när vi skulle till mormor, men jag begriper inte hur och varför? Var hoppade vi av? I Dikanäs fanns ju ingen järnvägsstation!



Läser lite på nätet .. jaha, nu förstår jag, det kan ha varit så att vi åkte till Vilhelmina, till moster Lisbet!
Jag har nämligen ett minne av att vi passerade eller klev på i Blattnicksele?
Här kan man läsa och framför allt se underbara bilder tagna av Sune Jonsson, ja, det handlar om järnvägar i Västerbotten.

1 kommentar:

Ulrika sa...

05:45 och jag har gett upp nu. Tror jag sov en timme. Klivit upp, dricker kaffe.