måndag 27 augusti 2018

Varm korv till middag ...

Alla dagar är inte ljuvliga dagar.
Huvudvärken som jag haft nu i snart två veckors tid, ger sig inte.
Morgon och kväll, sååå prydligt kommer den på besök.
Nåja, det går över med en Treo och jag tror mest att det är mentalt.

S o m   jag ibland saknar kontakten med kunder och arbetskamrater!
Nu har det regnat och varit och gråmulet och jag har tittat på filmer och skrivit långa brev och läst DN från första till sista sidan och lyssnat till poddar och fortsatt med Peter-Robinson-boken, men det känns ändå tomt.

Ja, det är ju så livet är.
Och det har varit så mycket fram tills nu, så man (jag) har kanske inte hunnit känna efter.

På fredag är det pv:s tur.
Ikväll har han körövning och om en timme kör han in till stan, men hämtar först upp en Håkan L i Steninge, han är med i samma kör.

Och så har jag inhandlat fyra spjutbräken som jag kallar för ormbunkar, lagom små eller stora.
Alla mina krukväxter växer sig så omåttligt stora i sina lerkrukor, så jag hittar inga ytterkrukor i lämplig storlek! Nu får dom här nytillskotten se till att trivas bara lagom bra; inte breda ut sig alltför mycket.
En fönsterlampa ska jag också hitta.
Eller kanske en spotlight.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det är en omställning, Elisabet. Men du är ju ändå en social person, som hittar rätt ändå.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: men imorgon blir det fyra timmars jobb igen och så ett vanligt pass på söndag ,-) Men fy, så tomt det känns ibland!