fredag 23 november 2018

Kära Dagbok ...


Idag är det fredag och tänk, inget arbete för någon av oss .., bara ledighet!
Bara frihet.

Vad står på dagens meny?
Jo, vi är bjudna på lunch hos Britt och Ecke i stan, vi ska handla hem det som finns på inköpslistan (helt oberoende av den svarta fredagen ...) och jag tänker försöka göra i ordning - eller i alla fall förbereda - årets julkort. Ja, jag tillhör den kanske utdöende sorten som älskar att få och skicka julkort!

En hel vecka innan det är dags, ska jag också ta fram adventsstakarna (till Bert: dom elektriska ljusstakarna), en är redan framme - den i sängkammaren - och jag älskar den så innerligt! Inhandlad på Ikea för många år sedan och sååå vacker! (Ska ta en bild).

Det var möte på jobbet igår, men jag kände mig inte alls okej och blev hemmavid.
På kvällen ringde B och berättade om hur det hela avlöpt och vad som ska hända med butiken. I januari börjar ut, - och ombyggnaden och det blir spännande värre (behövligt!) och en ny butikschef kommer i Joakims ställe (hittills har Pernilla vikarierat och skött det med den äran) och det blir säkert bra det också.


Och vad har den här bilden med texten att göra?
Inte det minsta.
Jag tycker bara så mycket om den.
Det är bettankax som lägger handen på sin .., det måste väl vara hennes mammas axel?
Ett ögonblick av närhet.
Det räcker.

Brukar ni titta på Gokväll?
Igår var det "Gör om mig" då en tittare får en ny look, eller nåt i den stilen och själv var jag upptagen med annat, men just när programmet var till ända och den "omgjorda" kvinnan skulle få möta sig själv - i ny upplaga - i helfigursspegeln, fick jag två sms.
Båda var från Skåne.

Den ena skrev "Så snygg hon blev!!" och den andra "Hon blev ju en tant!!"

Tänk, så underbart det är, det här att vi upplever saker helt annorlunda!


Nu ska jag försöka påminna pv om att åtgärda taket på fågelfröhuset, det som dråsat i backen.
En totalrenovering är vad som egentligen behövs, men nytt tak är det viktigaste.

Over and out.


Inte helt over-and-out.
Detta är vad jag ska lyssna till prick nu!
(Pv eldar ..., kammarkören har adventskonsert nästa söndag och nu på söndag är det tre timmars repetition, plus måndag också).

4 kommentarer:

bettankx sa...

Det är min Mor som lägger handen på min axel. Så fin bild och jag blir rörd. Vet exakt när den togs av min dotter för 12 år sedan. Vi var på väg till Ystads lasarett för att hälsa på Far. Han dog den 7 november 2006.
Tack för du har bilder i ditt arkiv Elisabet.

Bert Bodin sa...

Tack för brasklappen! ;-)

Cecilia N sa...

Rabarberbladsbilden borde någon göra ett tyg av!

mossfolk sa...

Adventsljusstakarna plockas här inte fram förrän kvällen före den första advent, efter det att barnen har somnat.
Och julkorten är, för mig, en av de bästa sakerna med julen!