torsdag 22 november 2018

Kramar och hålla-om ...


Passerar delikatessen och värms i hjärtat när jag ser Cornelia i charken stå och krama sin mamma Pernilla.

Cornelia (en av två kollegor med samma namn) är hästtjej och den som nu ansvarar för charken och tänk, hennes mamma har en gång också arbetat i butiken.


I fikarummet kan man hitta Bodil och hennes underbare pappa Sven-Åke.
Då kan det se ut så här!
Och jag blir lika ..., ja, jag tänker att ååå, om min egen pappa hade fått leva och man hade fått krama om honom så där nästan varje dag!


Det finns andra sorters kramar.
Pv och Nelly till exempel.
Kanske mera gos än kram, men ändå.


Eller pv:s bror Ulf med Nelly (och stilige Kasper ...).


Ecke - nästan blind och som måste känna sig för lite - upptäcker att Harry har kommit för att hälsa på honom. "Hej du Harry .. så trevligt att du kom hit ...!" sa Ecke.


En kram från en liten ättapjött .., eller mer hålla-mamma-om-halsen, kanske på uppmaning också.



Sen blev han äldre och kramar mest Maja.


Och hans storasyster kramar Tyra!


På besök i Upplands Väsby gosas det mellan pv och Meja.
Man kan nog kanske säga att det är en liten kram.


Och här är det nån slags halvkram mellan pv och AP.
Micke, han tittar fram så glatt där till vänster.
Sälen, förstås.


Före detta grannen Göran tyckte såååå mycket om lillpigan.
Efter något år började hon tycka om honom också, ja, gick till och med självmant över och hälsade när hon såg dem komma ut genom porten.
Med Gun var det inte så viktigt.
Det var Göran som gällde.


Tryggve, som en gång handlade i butiken och frågade om jag hade nån koll på en camping och i stället fick övernatta hemma hos oss i det gula huset, han tittade in i affären - det var sommaren därpå - tillsammans med sin mamma och sa "hej, jag ville bara hälsa på dig igen Elisabet, det här är min mamma!"
Halvkram, mer som, men värme ändå.
Själv fick jag en riktig kram.


Den 23:e juli kom lille Edvin till världen.
Pv blev morfar.
Och jag kan lova att här blir det många kramar och pussar!


Under lillsemestern i Bohuslän tittade vi in till före detta grannen Leina.
Leina var nyligen höftopererad och hade god hjälp av sin underbara mamma Inga-Lill som kommit från Åskilje för att stötta dottern. Hålla-om-här-också.


På sjuttioårsfest (40+30) både kramades det och hölls om.
Alla tre är mina avkommor.
Lycka.


Mera hålla om.
Tycka om.
Micke (mr kludd) i Ångermanland med sin fine pappa Halvard.
En bild som gjorde mig så glad.


Två kompisar.
Friherrinnan kallade Nelly för "Lilla hönan" och ville väldigt gärna krama om.
Nelly inte riktigt så mycket.
Men lite.
Och kanske hade friherrinnan nåt gott i jackfickan och då kunde man väl tänka sig ...


Man kan krama om en katt också.
Det gjorde moster Margit där hon står intill sin lillasyster, hon som en gång skulle bli min mamma
och mina barns mormor.


Och en bild som jag älskar; Bollstanäs BK, flickor födda 1997 vinner sin grupp i Gothia Cup och Emma väljs till bästa tjej. Mamman - som en gång kallades "Dr Böhlander" här på bloggen - är minst lika lycklig som dottern.
Fotbollen lades så småningom på hyllan eller i någon garderob kanske och numera är Emma tjugoett år och arbetar på AMF-pension. Så bra! Kanske kan hon ge sin mormor några goda råd!

Ja, det blev många värmekramarnhållaombilder det.
Visst blir man lite glad av dem?

Och jag som känt mig så risig tidigare idag och däckade igårkväll, blev lite piggare.

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Rena SAS-reklamen! ;-)

Eva i Tyresö sa...

Å vilka underbara kramar du fotat. ,

Bloggblad sa...

Deu är otrolig som får folk att ställa upp för bilder! En av orsakerna till att jag slutade blogga och dessutom är sparsam med fb, är att folk gnällde så fort jag tog fram mobilen: ”meeen jag vill inte hamna i bloggen / på facebook.” Då tappade jag lusten. Bl.a. därför. Lite för att det blev så krångligt att få in bilder när det 8nte funkar från paddan eller mobilen.
Men jag smygläser lite....