onsdag 19 december 2018

I december 2009 ......

.... blev det diskussioner här på bloggen om tycke och smak.
Det gällde pv:s blommiga gardiner - dom som slutade som svepning av pElle - och åsikterna var många. Här kan man ta del av dem! På den tiden var det många bloggare som var igång; nästan alla har försvunnit.


Och den här tiden i december 2015, skrev Nelly ett brev till bloggvännerna.
I ett års tid hade hon då varit i landet Halland och hon hade minsann en hel del att berätta.


December 2011 ... då såg det ut så här i landet Halland.


Den här tiden i fjol kom den här sagolikt vackra bilden från walkaboutsweden - Barbro i Brämhult -.


Och Eva på Frösön berättade att hennes mamma numera var så trött, så trött och nästan inte orkade med nånting. Så här skrev hon:

Hej!
Det bästa har varit att mamma har piggnat till efter att ha fått lämna sjukhuset i måndags. Helt otroligt att en, snart 95-åring, kan "komma tillbaka" efter att ha varit så sjuk. Men, en dag i taget, hon är mycket trött och vill helst bara sova.

Nu, ett år senare, finns inte längre Evas mamma.


Och i december i fjol gjorde jag som i år, jag hade lagt in ett collage från 2014.
Den där vardagsglädjen.
Det var Babsans man - han glasmästaren - som fixade fönsterna ..., och kan de ha varit Ann som tatuerat in ett nystan eller är det nån annan ..?
En liten kille spelar piano med sin morfar .., kanske mossfolks Hugo?
Bilden med kritorna .., det var Lena i Östersund som ÄNTLIGEN vågade vara med i lotteriet! Härligt!
En kajak .., det var nog Gunnar i Jämtlands bidrag och vattnet .., ja, jag gissar på .. inte Ulrika väl, hon hade inte börjat med det där våldsamma badandet det året, men kanske hon fotograferade vatten ändå?
Bilden längst uppe till höger .., jag gissar på Turtlan i Karlstad som kanske varit ute med båten.

Tänk, så mycket vi har delat under dom här åren!

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag finns kvar! :-)
Härligt med dina tillbakablickar.

Bert Bodin sa...

Jag finns också kvar. Tycker andra sociala medier urartat till stor del, även om jag själv använder dem.

Blogg är bra!

Annannan sa...

Blogg är bra! håller jag med om fast jag inte kan allitterera med mitt namn!

Åh, vad jag tänkte på din Anders när jag läste om att en polis omkommit i en trafikolycka i Malmö igår. (Men det var en man i 45årsåldern. Som förstås lämnar en annan bestört familj ensam. )

Ulrika sa...

Jo vattenbilden är min. Badade gjorde jag förstås inte, men jag satt där på stranden och njöt. Minns den dagen mycket väl.

Elisabet. sa...

Pernilla: så bra!! Men det är verkligen många som försvunnit. Det känns så tomt ibland!

Bert Bodin: ja, det är tur att du kämpar på! Dig läser jag hos dagligen.

annannan: jag tycker ju också om det här med bloggandet .., jag hade föresatt mig att lägga av efter nyår .., men det här är ju min dagbok och jag är rädd att man känner sig alldeles ensam i universum då! Ja, jag får se.

Ulrika: jag tänkte väl det. Kände kanske igen vinkeln på kameran ,-)

Turtlan sa...

Ja ja men. Det är vår båt på bilden. Eller rättare sagt så är bilden tagen från vår båt. Sommarlängtan!!!