torsdag 31 januari 2019

Dagens fönster ...


Ja, det är det här utetrummet som en gång var en inglasad altan och som nu ska bli ett slags vardagsrum vad det lider. Lider gör det, men det spelar ingen större roll, kanske hinner pv bygga lite när det påsklov och sommarlov?

Fem eller sex fönster är i alla fall beställda och kommer om någon vecka eller två.
Det ska läggas in golvvärme och hela väggdelen ska ju bli ny och det ska isoleras.
Mycket jobb för den arme pensionatsvärden.
Det är tur att det är hans egen idé.

Nu stundar ännu ett förmiddagspass.
Hoppas att jag är fri i morgon, för sen har jag lovat Emma att arbeta lördageftermiddag för henne och nu känner jag mig mör.

Och min syster i Australien har diagnostiserats för hudcancer, på benet.
Läser en artikel på nätet där det visar sig - tämligen naturligt kanske - att Australien har flest fall av hudcancer och då särskilt bland män. På andra plats kommer till min förvåning Finland!! Min första tanke är att dom är så otroligt ljushylta och kanske därför mer känsliga för uv-strålning?

Minst andel hudcancerfall finns i Japan!

Inga kommentarer: