tisdag 29 januari 2019

Tisdag ....



Och så vanvettigt glashalt ute, att jag sneddade över Britt och Eckes tomt, tog sedan stigen längs lilla bäcken (är inte alla bäckar små, egentligen ..?) och så hemåt igen på Bambi-vingliga ben. Jag försökte verkligen andas och bli avslappnad och höll mig mest vid sidan av vägen när det var dags att gå hemåt. Har plockat fram broddarna.
Jag undrar jag hur många som idag sitter i akutens väntrum med handledsfrakturer?

Vid tio ringde telefonen.
Det var Pernilla från jobbet som undrade om jag inte sett hennes sms?
Nej, det hade jag inte och det är ovanligt.
Nu var det frågan om att hoppa in mellan tolv och kvart över sex.
Kunde jag?
Jag sa att det kunde jag - med det förbehållet att friherrinnan kan skjutsa mig - för pv tog bilen och skulle inleda morgonen med att åka nån mil eller två i Ringenäs (konstsnö).
Och om sjutton minuter är nog privattaxin här.

För övrigt intet nytt under solen.
I alla fall inte under den sol som lyser just här, på det gula huset.


2 kommentarer:

Jessica sa...

Härligt att kunna hoppa in lite sådär när som helst :)
Och kan bara tänka mig vad dom på ditt jobb tycker, måste vara guld värt!

Turtlan sa...

Hörde på radion att akutmottagningarna i Göteborg hade all time high ang besökare. Man hade också fått ställa in alla planerade operationer pga alla olyckor i halkan.

Så ta det varligt!