torsdag 2 januari 2020

Den 20:e januari ....


... är det dags för Halmstad Filmstudio att dra igång vårterminens filmsäsong.

När jag fick besked att man skulle operera mitt bröst, då kunde jag absolut inte koncentrera mig på sånt som att gå på bio och sitta i mörker - tvärtom, jag ville ha ljus! - och där missade jag säkert fem av höstens filmer.
Det gick det med.

Men nu är jag på banan igen och igår betalade jag in dom 400 kronorna i medlemsavgift och om exakt arton dagar, då är det dags! Och vilken början!!

Och nej, jag har inte sett alla Almodóvars filmer, men många .., och jag tycker ofta väldigt bra om dem ., för att inte tala om skådespelarna!

Så här skrev Tollereds Biograf om själva handlingen.

Och hela filmprogrammet finns här, om någon är intresserad.
(Den andra filmklubben i Halmstad, ja, det blev samma sak där .., och där väljer jag att inte vara med nu i vår. Jag kände mig helt enkelt inte hemma i den salongen och dessutom var flera av filmerna såna som även visades i Halmstad Filmstudio).

3 kommentarer:

Christel sa...

Det händer konstiga saker med oss när bröst ska opereras :)
Men härligt med filmer. Jag har inte heller sett alla hans filmer men dem jag sett har varit underbara.

Bert Bodin sa...

Har sett Smärta och ära", men blev inte lika förtjust i den som jag blivit av hans tidigare filmer.

Elisabet. sa...

Bert: ja, det låter ju lovande :)

Christel: (Kul att se dig här!) Det var onekligen en ny erfarenhet, detta att det som tidigare var så viktigt, blev till - --- ingenting -.... .