fredag 28 februari 2020

Bäva månde vi ....

Om en stund ska jag köra till Hallands Djursjukhus där det då är dags att ta bort suturerna på Harrys svans. Harry är ju hysteriskt rädd för varje besök hos veterinärerna, så han har varit fastande sedan igåreftermiddag - troligen får han väl något lugnande innan det är dags -.

Och gissa, om jag själv skulle ha behövt en lugnande, när jag vid sextiden tittade ut och upptäckte en helt vit värld. Jo minsann, nu har vi fått vinter!

Ett filmtips: låg i sängen igårkväll och tittade på "Rovdjuret", en dokumentär som handlar om filmmogulen Harvey Weinsteins uppgång och fall. Oerhört intressant! Önskar att alla unga flickor (och även pojkar) skulle se detta och ta lärdom. Och våga berätta!
Här är länken.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Kör försiktigt! Du har väl vinterdäck?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: absolut! Dock inte dubbdäck, vilket jag kan sakna såna här gånger. Nu har vi ju inte haft en enda snöflinga sedan förra vintern, så jag kan förstå pv (som köper däcken), men just när det blir så här halt och moddigt, då hade jag gärna haft dubbar.