onsdag 26 februari 2020

Onsdag ....


Hög, klar luft.
Inte blåsigt alls.


Upptäcker gravänder vilka simmar omkring lite nere vid vattnet.
Bäcken är strid ..., nu är det brått ner till havet.


En som hade en betydligt bättre kamera var Marton Berntsen när han fångade en gravand i flykten.
Söker på min sida och ser att måndagen den 13:e mars 2017, då upptäckte jag gravänderna det året. 


Väldigt oskarp bild, men det är ytterst sällan det är så klart att man ser så här mycket av Falkenberg, två mil norrut. Det gör man idag.
Och även om jag är helnöjd med min mobilkamera, så är det just såna här gånger man får svart på vitt; ja, jag menar, hur stor skillnad det är i jämförelse med att ha en systemkamera med rejält objektiv. Nåja, man kan inte få allt här i världen och en sån kamera är för tung och otymplig för mig.

Idag är sista dagen som pv är hemma på ett tag. På fem dagar, närmare bestämt.
När jag går in på datorn på morgonen, är det första jag ser SMHI:s prognos för Sälen .., och nån Vasaloppssida och om jag säger som så, så är det inte jag som surfat runt just där.
Igårkväll förberedde han skidorna ., vallaboxen står på golvet i hallen - han är väl orolig att den ska glömmas bort - ja, lite så är det.

Själv ska jag klippa mig i eftermiddag.
Frisörskan är av den pratglada sorten, heter Lena och har salong i Harplinge.
Nej, jag ska inte kortklippa mig, men måste kapa längden, särskilt på det som ännu inte blivit grått, eller det som är kvar av gamla färgen. Sååå skönt det ska bli!

Inga kommentarer: