tisdag 9 juni 2020

Dagens fönster ....


Så här skriver fönsterfångerskan:

"Nu gräver jag djupt i håven! Det här fönstret finns i Annes rum på Anne på Grönkulla-museet på Prince Edward Island i Canada".

Tack annannan!! 



Och jag ska säga att Anne på Grönkulla ..., när den gick som tv-serie någon gång på 80-talet, så såg jag nog vartenda avsnitt, ofta tillsammans med AP. Precis som med "Lilla huset på prärien" blev ett suveränt sätt att få utlopp för sina känslor och något besök på Malå sjukstuga för att rensa tårkanalerna, nej, det behövdes inte - dom var rejält rensade efter en säsong med denna underbara Anne!

Jag fullkomligt älskade den serien!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Anne på Grönkulla... Anne med ett E på slutet! Viktigt för huvudpersonen. Har alla böckerna! De var dyra när jag köpte dem och och jag slet med att klippa gräsmattan och tvätta bilen för att tjäna ihop pengar, minns jag! Alla andra böcker från min barndom/ ungdom är utrensade men icke dessa! Åh, vad jag älskar dem!
Hedgrenskan

Rexxie sa...

Åhhh, med barska Marilla och snälla Matthew! :-)

annannan sa...

Och med både Lilla Huset och Anne så är ju böckerna det bästa!! Särskilt Lilla Huset.

Anonym sa...

Rexxie:
Men hon mjuknade med åren, den barska Marilla.
Hedgrenskan

Elisabet. sa...

Hedgrenskan, Rexxie och annannan: fyra helt eniga!
(Räknar in mig själv).