tisdag 13 oktober 2020

Hörvärt ....


Jo, jag får nog räkna mig som en tämligen hängiven radiolyssnare, i alla fall till P1. 
Igår, på väg till affären, hamnade jag i ett program med titeln "Familjehemligheter", där rubriken på avsnittet var "DNA-testet avslöjade: Har tre pappor."

Det var så otroligt alltsammans, så där så jag satt kvar i bilen och väntade tills slutet kom.
Här är en länk till programmet.


Foto: Katarina Gunnarsson, Sveriges Radio. 

På väg hem sedan .., ja, då hamnade jag i Studio Ett där det bland annat handlade om Kristian (mannen på bilden) som drabbades av covid-19 och låg nedsövd i - håll i er - trettioåtta dygn!! 

Nu fick man som lyssnare ta del av upplevelser från "andra sidan" och då menar jag inte från dödsriket, utan från någon som varit svårt sjuk, men även hur det var att befinna sig på avstånd, så där som hans fru. 

I programmet berättar dom om tiden då det pågick och hur det är nu efteråt. Det är mycket känslor och tacksamhet i det programmet, kan jag säga. Oerhört intressant! 
Och är någon intresserad, så kan man klicka här. 



2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

P1 har det mesta. Jag har rent svårt att förstå att det finns folk som aldrig rattar in kanalen. Där blir man allmänbildad. Verkligen!

Elisabet. sa...

Bert Bodin: instämmer! Sååå många intressanta program jag tagit del av just där!