torsdag 19 november 2020

Dagens fönster ...


... .fångades i en ljuvlig butik i Skagen, på Jylland. 

(Här en film med härliga bilder från just .., Skagen!)

Det var där jag köpte en tung ljusstake i järn och jag tycker sååå mycket om den! 

Hittills har det varit en fin morgon. Pv hade fixat eld i kaminen och att komma ner till vardagsrummet på morgonen och känna hur det värmer från brasan .., det är verklig lycka, i alla fall för mig! Efter att ha fyllt på med mat till ekorrarna och nu endast e n  behållare till småfåglarna, slog jag mig ner i soffan och tog en promenad på instagrams slingriga vägar.

I kanske ett halvårs tid har jag följt den amerikanske mannen som i tre års tid vandrat runt i världen och jag vet inte hur länge han haft hunden Savannah som sällskap. Nu är han i Turkiet .., möts av idel gästvänlighet (man får verkligen hopp om världen när man följer honom) och nu blir det frukost. Här en länk till en av alla videofilmer som mannen - som jag inte ens vet vad han heter - lägger ut.

Kan också meddela att efter två dagar utan fångst i fällorna, gick natten mot idag en stor råtta hädan. Bara att fortsätta med agnandet.


2 kommentarer:

annannan sa...

Det var det ljuvligaste av fönster, det!

Elisabet. sa...

annannan: det tycker du? Ja, tyckte nog om det också, eftersom jag tog fram mobilen ,-)