tisdag 19 januari 2021

 Kvällsbön ....

Foto: Peter Wixtröm och bilden har jag lånat från Aftonbladet.

Alltid energiska USA-podden sänder dagligen den här veckan, med anledning av morgondagens presidentinstallation. 

Låg och lyssnade på programmet när jag gått i säng och jag greps av sån ångest så det var hemskt. Att människor kan bli så .., omåttligt hatiska .., springa omkring med automatvapen på gatorna .., säga sig ska ta tillbaka friheten och landet! Det är så orimligt så det är inte klokt!

Och även om nu militär och polis skyddar den nya regeringen under installationen .., ja, men sen då? Å, jag kommer att knäppa händerna innan det här ska ta sin början.

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Det är fruktansvärt det som händer, och har hänt under lång tid, där borta nu. Det är bara att hoppas att den där skutan går att vända innan det blir ännu värre.

Turtlan sa...

Sen att de bakgrundskontrollerar alla poliser och militärer. Bombhundar i militärfordon etc. En helt avstängd stad.

Sen vad som kommer fram allteftersom från 6 januari. Det var nog ingen slump att de tog sig in i Capitolium.

Lyssnat på gårdagens o dagens podd.
Ja detta märkliga land.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag har riktig ångest för det här och ändå bor jag där ju inte. Men så hemskt för vettiga människor när det blivit så galet!