tisdag 19 januari 2021

Väntan ....


Sigge väntar på fisk .., Harry väntar på husse och jag väntar på att fisken ska börja koka. 

I söndags väntade vi - förgäves - på Dagens Nyheter.

Ständigt denna väntan.


Det har varit en totalt helgrå dag vädermässigt idag .., regn eller hällregn och ibland lite snöglopp. Inget av värde har blivit gjort; ja, jag har skickat några postens vykort och det kanske inte är det sämsta. Och hängt tvätt. Och quizzat med Bert i Luleå. 

I skrivande  stund sjunger Orup för mig. 
Det är inte det sämsta.

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Igår väntade jag hela dagen på att specialpedagogen skulle ringa. Idag har jag väntat hela dagen på att hon skulle meddela dag och tid när hon ska ringa eftersom hon inte ringde igår...

Elisabet. sa...

Vonkis: å, du är underbar! Tack för kvällens skratt!