onsdag 24 mars 2021

H u r .....

.... kunde SVT direktsända Göran Lambertz presskonferens?

Detta övergår mitt förstånd. 

Jag blir kräksjuk när jag ser denne man - flinande stå och raljera - och hålla hov.


I ett annat liv - som kassörska  på Ica Supermarket i Ystad - har jag ett gift par i kassan. 
Kvinnan packar i varorna och mannen betalar. 
Jag känner dem inte.

När kvinnan tagit kassen och gått några meter, ger han mig en liten lapp - jag tror först att det är kvittot - men det är det inte och han som smyger in lappen i min hand
Så väntar han en liten stund medan jag läser det han skrivit. Sen låtsas jag slänga den i papperskorgen.

Det var den här lappen, den som syns på bilden. 
Mannen var väl i Lambertz ålder och jag var väl minst femton år yngre. 

Ibland undrar man ju. (Men han kanske bara ville bli min brevvän ....).

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

*suck* Man tar sig för pannan!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, mer än så. Mitt blodtryck åkte rakt upp i skyn!

Bert Bodin sa...

Ja, det är en berättigad fråga.

Men den har tydligen väckt SVT:ledningen också.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, chefen bad ju rakt av om ursäkt, men det var så dags då. Att G.L vill ha presskoferens och berätta att han blir kladdig när han fått i sig alkohol, det är han ju i sin fulla rätt att göra - och mer än så - men att SVT låter detta gå ut helt som det är! Vilken skam! Gubbslem! vill jag ropa till honom.

Rexxie sa...

Gubbslem, sade Bill!
Ja, ett riktigt superäckligt gubbslem, sade Bull!

Om man nu vet med sig att man "blir kladdig" när man får i sig alkohol är det väl bara att avstå från alkoholen?!

Elisabet. sa...

Rexxie: precis! Och sättet som han raljerade på! Satt där och flinade överlägset. Tänk, om ens egen pappa hade gjort nåt sånt!!

Vonkis sa...

igår såg jag en så bra kommentar angående taffsa/kladda.

Jag snattar inte, jag bara nallar. jag kör inte för fort, jag bara gasar lite.

Undrar om det skulle hålla juridiskt?

Elisabet. sa...

Vonkis: jag vet knappt när jag blivit så upprörd, som över detta med den raljerande herr L. Det är så vedervärdigt överlägset .... "som om han vill visa att han i sin ålder ännu kan bli uppvaktad av en ung kvinna och så kan han ju inte stå emot i köttet och anden. Vilket DRAVEL! Stackars, stackars hans barn!