tisdag 1 juni 2021

Tisdagmorgon ....


Bilden: daggig morgon. 

Vaknar tidigt och har då drömt - och i drömmen sett - hur en hök norpar sig en liten fågel, vilken skrek så hjärtskärande när den blev till middag till en större fågel. 
Hu, så hemskt. 


Låg kvar i sängen en stund .., mobilen igång och jag lyssnade till Morgonstudion så där lite förstrött. Då hör jag filmrecensenten Christina Jeurling Birro entusiastiskt berätta om två filmer vilka hon tycker är sevärda och då blir jag plötsligt vaken! Så där ja, nu har jag noterat båda filmerna som såna jag  i n t e  får missa! 

Det här är en av dem. 
(Å, så jag hoppas att Filmstudion återuppstår snart!) 


Intresseföreningen kan nu även notera att i skrivande stund blommar rosentryn. 
Vi hade två såna buskar hemma på Ringvägen i Malå .., jag tror att det var pappa som ville ha dem och dom är förvisso fina just när man bjuds på blomning, men däremellan är det en tämligen risig historia, i alla fall här hos oss. 
Men just nu: såå vacker! 

Så kan det vara i landet Halland.

2 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Ja den filmen har jag hört talas om. Måste ses!

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: och säg den film där inte Anthony Hopkins gör en bra rollprestation!