onsdag 11 augusti 2021

Ännu flera spridda skurar ...


Långsamt går allt mot vanlighet igen. 
Nu är det nästan helt tomt på parkeringen nere vid havet .., sommarhusgrannarna åkte hem för någon vecka sedan eller två och inte är det mycket till fågelsång som hörs. Jo, hos vännerna från Tyresö - nu i Haverdal - hörde jag rödhaken igårkväll. 

Torsdagar och fredagar är arbetsdagar för pv. 
Alltså är han fri idag. 
Medan han tar harry på Johansson-rundan (där dom möter får som vill nosa på harry och det är ju omåttligt spännande) dukar jag upp som vanligt. Rutiner har blivit min ledstjärna; ibland ställer jag i ordning brickorna på kvällen och det känns bra .., nästan som om jag klappar mig själv på axeln. 
Fortfarande tror jag att det är ett mentalt sätt att - efter den mentalt omtumlande våren - känna lite kontroll. 


Igårkväll havskräftor i Haverdal. 
Eva visar mobilbilder från helgens besök av systerdottern med make och fem barn. På två av bilderna sitter Evas man och håller en tvåmånaders flicka mot sin axel. 
Den lilla - som heter Doris - sover tryggt.
otroligt ömsint är bilden. 


Det blir mycket prat och om allt och inget. 
Trivsamt. 
Och ett jättegott vin bjuds vi på. Eller jag - pv får alkoholfri öl -. 
Jag har tidigare på dagen tittat in hos friherrinnan i Steninge och hon har då förberett middag inför sin systers besök och oj, så slut hon är på - friherrinnan, alltså -. 
Denna ständiga värk som hon har och inget som tycks hjälpa! 

Och på dagens agenda: provkörning av el-bil (Kia) i Halmstad ..., och så ska jag läsa diktboken som kom igår. Det var det plattaste paket jag någonsin i mitt liv hämtat ut .., man kunde tro att det var ett litet kuvert bara! 
Författare: Nils Louis Fredriksson, född i Umeå 1968. 
Bokens titel: Där ingen längre bor.

Dagens glädje: att SVT:s Christoffer Wendick ska rapportera om det tyska valet.

Ungefär så.

Inga kommentarer: