onsdag 11 augusti 2021

Dagens fönster ...


Så här skriver avsändaren: 

"Tog en cykeltur till Kågnäsuddens fiskeläge, några km från vår stuga, och där fanns ett och annat fönster. Kanske nåt passar dig? Satt på en stugbro och njöt av tystnaden och lugnet som var nu. Nu har många slut på semester kan jag tänka. Och inte är det väl så många som fiskar numera heller. Det lär vara dåligt med fisk, sägs det, åtminstone strömming. Kris för surströmmingstillverkarna."

Vem som hade håven redo?
Jo, ellem i Skellefteå! 
Tack! säger jag (som ringde henne och blev så glad till sinnes över hennes ystra stämma).

Ps. "Stugbron" .., det är inte en bro över vatten som menas här, utan det är trappan till farstun. Hemma kan man säga att jag har skottat snön på bron ..., och då menar man trappan till ingången. Eller "ställ sopborsten på bron!" Ds.

Och här kan man förkovra sig vad beträffar Kågnäsudden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att förkovra sig! Jag visste inte allt detta om Kågnäset. ellem

Elisabet. sa...

ellem: inte jag heller ,-)