torsdag 12 augusti 2021

Denna dag - en torsdag - ...


... och jag är så tacksam för Sveriges Radio P1. 

Medan jag just nu gör en jättegryta med ratatouille och gläds åt att ha Sigge hemma (han tar igen sig efter sin långa utflykt och är inte ett dugg kelig eller sällskapssjuk .., han är således precis som vanligt..) , lyssnar jag till Anna-Lena Lauréns sommarprat. 

Jag tycker så mycket om att läsa hennes krönikor i Dagens Nyheter och hon känns alltid så .., "äkta", hur man nu ska förklara en sån sak. 

Och för mig är det obegripligt hur hon inte tidigare har fått göra ett sommarprogram, men kanske har hon tackat nej? Här en länk, om någon är intresserad och producent för programmet är Helena Groll.

Tidigare på morgonen - vid femtiden - lyssnade jag till veckans avsnitt av Europapodden. "Katastrofernas Europa" är programtiteln och det låter ju inte särskilt upplyftande, men nu var det en hel del om detta det handlade. Om bränder och översvämningar, men också om det stundande tyska valet. Det var också så hörvärt! Här är en länk till programmet

Inga kommentarer: