fredag 12 november 2021

Dagens fönster ....


Den här här tiden, i november 2009, körde pv och jag själv till ett litet ställe mitt ute i ingenstans och där tittade vi på det här huset. Jag föll pladask, men nu var detta mäklarbilden och det såg lite annorlunda - mer risigt ut - i verkligheten. 
Eller mycket mera risigt. 

Inlägget fick trettioen kommentarer (!!) och det var länge sedan man upplevde nånting sådant och dom allra flesta var galet lyriska. Någon enstaka hyste tvivel. Nog skulle det bli oerhört mycket jobb och någon tänkte på det här med internet .., jaha, det var dålig täckning där ute i skogen och hur skulle jag klara mig då?

Nej, det blev aldrig så att vi lade något bud, men jag måste säga .., att ett vackrare hus - själva proportionerna - tror jag aldrig jag varit i närheten av! Minns jag rätt hette stället  Flahult.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Det är jättefint. Och så spännande det hade varit att följa renoveringsarbetet om ni flyttat dit.
Själv känner jag att det ser ut som ett sådant projekt jag just helst följer på avstånd ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: jag kan säga att så känner jag det också ,-). Och det hade kostat massor och tagit sån tid.