onsdag 10 november 2021

Vardagsliv ....


Då går jag ut och tar mig an Kian. Aldrig vad jag minns har jag haft en vit bil och förvåningen när vattnet sköljde över lacken och det blev uppenbart HUR lortig bilen var .., ja, den var stor. Den var ju i det närmaste grå! 
Efter en stund anslöt husets herre och hjälpte till och då fick även Toyotan bli fin. 
Dammsög den vita .., den andra tar jag senare idag. 


Under tiden höll Harry koll på småfåglarna vilka plaskade omkring i sin lilla pool. 
Närmade jag mig med kameran, så tackade dom för sig. 


Upptäckte några kärleksört vid husknuten. 
I vanliga fall är dom ofta blekrosa .., ungefär som lampskärmarna (korsettfärgade, som forna tiders rosafärgade korsetter), men nu .., nu var det en helt annan kulör! 


Klematis på sluttampen. Funderade på om jag helt skulle klippa ner den, men nej, den får vara kvar ännu ett tag. 


Maja, dotter till Eva i Tyresö, tipsade om en så härlig barnbok och som jag log när jag kom hit till den här bilden! "Rut och Rocky rådjur" är titeln och boken är författad av Sarah Sheppard. (vilket ursnyggt namn!). Adlibris skriver bland annat så här: "I den här boken möter du Rut och Rocky - skogens supersnobbar. Läs om deras vita varningsrumpor, tjusiga horn, skogsmenyer och trädgårdsplundring". 
Älskar deras trädgårdsalmanacka (bilden)!


Och så här ser det ut när jag tittar ut över grannens nyponroshäck. 
Over and out. 

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Så fina höstbilder. Speciellt den med grenar som speglar sig i poolen.

Elisabet. sa...

Gunnel: tack! Ja, jag tycker så mycket om när det grenarna speglar sig i betongfatet - fåglarnas egen lilla pool -.

Elisabet. sa...

Ps. Gunnel igen: älskar din beskrivning när man klickar på ditt namn .., det här med tänker mycket, men ....,.-)". Här är en till! Ds.