lördag 27 november 2021

Lördagsfönstret ....


... finns i ett gult hus på en kulle och där finns även den lilla ängeln som förstås borde hängas upp, men nu trivs den så bra där i krukan, så den får vara kvar på plats. Jag brukar småprata lite med henne var gång jag laddar kaffebryggaren eller gör mig en macka. 

Träbiten närmast i bild, den upptäckte jag under en promenad med harry i hästhagen. 
Den påminde om ett djurhuvud - osäkert vilket -. Kanske ett får?

Och allra längst uppe till vänster - lite rött så där - skymtar julstjärnan som jag köpte för någon vecka sedan. 
Det var  i n t e  kallgrader när jag bar den till bilen från affären, likväl har den snart tappat alla sina blad. Kanske köper jag en ny blomma, men bara kanske. Jag är egentligen inte sååå förtjust i vare sig röda eller vita julstjärnor.

(Läser ett mejl från min syster i Australien. Inte kan man tro att vi är syskon!! Jag vill ha så lite julpynt som möjligt .., HON har redan julgran på plats och miljoner tomtar och detta i högsommarvärme! )

Inga kommentarer: