söndag 21 november 2021

Sista avsnittet ....

Så har vi nu klämt det sista av tio avsnitt av brittiska agentserien "Red Election". Och nej, vi tog inte alla på en gång, men ett par åt gången. Vi hade fått höra hur jättebra den var, men vare sig pv eller jag själv tyckte den var sevärd, jo det allra sista avsnittet. 

Varför?

För min del tror jag att det hade att göra med karaktärerna. Knappt en enda av dem tyckte jag var sympatisk .., och det gjorde väl sitt till. Dom var nästan iskalla .., så hårda och kallblodiga allesammans. Och så var det så rörigt. 

Serien finns på Viaplay. (Har två veckors fritt tittande). 

här tyckte någon annan om serien. 


Annat var det med brittiska serien "The Night Stalker" med den här mannen i huvudrollen. 

Han heter Martin Clunes och spelar en kriminalpolis som gett sig sjutton på att lösa mysteriet med mannen som förgripit sig och mördat femton kvinnor - ofta äldre -. Serien är baserad på verkliga händelser och gjorde förstås att man fann den än mer ruggig.

Den här polisen fattade man tycke för .., man önskade verkligen att han skulle lyckas.

Här är en länk till serien, om någon är intresserad. 

Ja, mer än så var det inte ikväll.

3 kommentarer:

bettan sa...

Mycket sevärd serie med Martin Clunes.

En vanlig man sa...

Tack för tipsen. Martin känner jag ingen men om vi sett seriens andra säsong är jag osäker på.

Elisabet. sa...

bettan och En vanlig man: och han är en sån himla bra skådespelare, tycker jag.