torsdag 25 november 2021

När jag mötte Kasper ....


Åtta eller nio veckor och bor på andra sidan kustvägen. 
Så go att man nästan kan äta upp honom. 

Liiiite försiktig i början .., gömde sig bakom den vita stolpen till höger .., men vågade sig fram till sist. Ja, inte  r i k t i g t  ända fram, men nästan. Och jag tänkte att .., finns det nånting charmigare än en labradorvalp?


Ser ni honom ...? Lite till vänster om den snart helt utblommade rosen?
Jag vet nog ingen som har en mer prunkande trädgård än Kaspers matte och husse och det lär vara Husse som sköter om det hela. 


Men Moder Natur är inte så pjåkig heller. 
Sååå vackert det var i hästhagen idag! 


Och här .., bäcken där Nelly trillade ner från den lilla bron. 


"Växer vid vatten". Två bokstäver. 
Just det.

7 kommentarer:

Rexxie sa...

Ek! ;-)

Elisabet. sa...

Rexxie: jo, jo …,-)

Bloggblad sa...

Jag som aldrig har haft hund, smälter helt av valpar ... helst av labradortyp. Men jag tycker att de har snälla ögon att jag skulle skämma bort och inte komma mig för med att fostra, så det är nog bäst att jag förblir hundlös. För ofostrade hundar gillar jag inte, vilken ras det än är.

Bert Bodin sa...

Al, förstås.

Elisabet. sa...

Bloggblad: här är en till som smälter - rakt av -! Vi hade en gul labbe på 70-talet och vilken underbar hund det var!

Bert Bodin: tummen upp! (Men Rexxie driver ju med mig förstås ,-).

Bloggblad sa...

Ibland tänker jag på hur roligt det skulle kunna vara att ha hund. Om jag tänker högt, säger Per: ”NEJ”

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det är inte ett alldeles enkelt beslut (jo, för Per, tycks det ,-). Vi har hund, äldsta dottern har två, mellandottern har häst och två katter och det är väl bara en tidsfråga innan sonen med familj skaffar hund. Och exet har hund. Det gäller att dom håller sams ,-)