måndag 21 februari 2022

Vardagsmänniskor ...


Jo, jag är verkligen en vardagsmänniska. 
Så härligt med en hel radda av dagar framför sig - om man nu är frisk, alltså -. 
Och idag är det måndag och man kan börja om på nytt och jag tar bilen och kör till Harplinge för att hämta ut ett paket och för att besöka biblioteket. 

Två böcker lämnas igen och tre får följa med hem. 
En bok om konstnären/textilkonstnärinnan Märta Måås Fjetterström (här finns en länk om någon inte skulle känna till henne) och dom övriga handlar om Berlin (den åttonde april flyger vi från Kastrup). 

I bibliotekets läsrum (där finns fortfarande facktidningar att läsa och Hallands Posten förstås) pågår en konstutställning med alster av Katarina Minerva. 
Allra bäst tyckte jag om tavlan på bilden här ovanför. 
Varför?
Jo, för att den gör mig .., ömsint. 
Där är brösten som hänger som på dom allra flesta kvinnor i min ålder, det vill säga, om vi inte fyllt dem med silikon. Jo, den tavlan hade jag gärna haft här hemma. 
Frågar pv vad han tycker? 
Nä, inget särskilt, säger han. 

Nu strular vårt internet - kanske är det blåsten eller nånting - så jag säger ajöken, sa fröken.

Inga kommentarer: