fredag 3 juni 2022

       Slagsmål ....

Nu på morgonen kom Sigge och hoppade upp i soffan och det var då jag upptäckte att han nog varit i slagsmål natten mot idag. En rejäl hudbit är helt enkelt borta på ena "långsidan".  Hämtade Alsolsprit och försökte rengöra lite, men se, det tänkte han inte vara med om. Kanske går det bättre när pv kommer hem och vi får hjälpas åt att hålla honom?

För övrigt en lugn fredagförmiddag. 

Trist väder. Snart utblommade syréner. Nyhetsmorgon i bakgrunden. 

Ska köra till Getinge och hämta ut ett paket .., dammsuga och vaska golvet i sovrummet och binda upp snören i luktärteställningarna. 

Gjorde nyss DN:s nyhetstest för veckan som gått. Vågade knappt titta på resultatet, men se, det gick bra. Nio av tio. Helt obegripligt!

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Du vann!

Jag hade bara 8 av 10 rätt. Lustgasen och Abba-frågan gick jag bet på.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: och jag missade på frågan om Venezuela.

Elisabet. sa...

Bert igen: lustgasen var ren gissning.

Elisabet. sa...

Och pv fick samma resultat som jag själv, men missade namnet på filmen.

Gunnel sa...

8 rätt. Fel på Venezuela och lustgas.

Babsan sa...

8 rätt nöjd ändå.Hur görmdu med luktärterna ,een spalje eller trådar?

Elisabet. sa...

Babsan: trådar .., måste köpa bättre tråd/garn, det jag har använt går lätt sönder.

Elisabet. sa...

Gunnel: Venezuela hade jag också fel på, lustgasen gissade jag på rakt av.