fredag 27 januari 2023

Dagens resultat ....

På DN:s nutidsquiz hade jag 9 av 10 och fel på vad en viss generation kallades. 

Har inte fått pv:s svar ännu. 

På språktestet (som jag tyckte att jag kände igen .., kan det vara möjligt?) var det 10 av 12. 

Fel på fråga 10 och 12. (Och jag tror mig ha sett  några av dom här frågorna tidigare, kanske i Språktidningen .. , och hade samma fel där.) Desto värre.

Uppdatering: Nu vet vi. Pv hade 8 av 10 på veckans nutidsquiz. Fel på den 250 år gamla byggnaden (råkade trycka fel, sa han .. ,jo, jo), plus det här med Bidens generation, vad dom kallas. 

7 kommentarer:

Rexxie sa...

Språktestet 11 av 12 (fel på sista)
Nutidstestet 8 av 12 (fel på generationen och pensionsåldern)

Bert Bodin sa...

Nutids 7 av 10. Dåligt. Missade ambassadörsplatsen, Bidengenerationen och handbollsarenan.

Språk 12 av 12. Bra.


Gunnel sa...

8 av 10. Missade generationen och ambassadören.

Turtlan sa...

Bottennotering här. Sämsta på mycket länge. 5 av 10 poäng ☹️☹️☹️
Skrutt alltså.

Elisabet. sa...

Rexxie, Turtlan, Bert Bodin och Babsan: Ambassadören gissade jag rakt av på - hade absolut noll koll -. Handbollsarenan var ren tur. Blev rättad av döttrarna igår när jag på instagram skrivit att det var i någon annan arena.

Vet ännu inte hur det gick för pv. Han kommer nog hem snart. (Men eftersom han inte meddelat mig, gick det ganska sämre än väntat). Tack som delar med er så generöst!

Babsan sa...

9 rätt igen blev paff generationen kunde jag inte

Elisabet. sa...

Babsan: jag trodde att det var det översta svaret. (På generationen).