fredag 27 januari 2023

Fredagkväll ....


Det här blev en dag fylld av solsken. Tänk, vad det betyder! 

Gick på flera promenader med Harry .., det var frostigt i gräset och jag mötte först grannen Birgitta (vi gick åt motsatt håll, jag ville ha solen i ansiktet så mycket som möjligt), men såg även andra. 

Maria T som var ute med grannens två spetsar, t.ex. 

Inte särskilt varmt ute, men skönt ändå. 

I morgon är det en hel del på programmet. 

Vägföreningen har styrelsemöte här i vårt uterum på förmiddagen, sen ska vi svänga förbi Sonja med färdigbredda smörgåsar att ha i kylskåpet, samt några matlådor (hennes son Mats kom idag och då hoppar vi, så det inte blir för mycket för henne). 

Därefter är vi bjudna till Ecke och Britt. 

Och så, när vi varit där, då vankas det film på Röda Kvarn där vi ska se den här filmen som har premiär idag, tror jag. 

Den har så lång titel .., "The Banshees of Inesherin". 

En irländsk film. 

Att den fått nio Oscardsnomineringar betyder ju inte att den passar alla, men jag kan nog tänka mig att jag tycker om den. 

Tog ju en billig prenumeration på SvD (fre-lör-söndag pappersvarianten och övrigt digitalt) och oj, vad jag tycker om deras kulturdel. 

Det var där jag läste om såväl den här filmen ..., som nästa, som står på listan.


Vilken är denna. 

"Farväl herr Haffman". 

Här kan man se vad filmen handlar om.

Å, vad det är underbart att ha nånting att se fram emot! 

Men i skrivande stund är det semifinal i VM-handbollen. 

Sverige - Frankrike och vår bäste spelare (som räknas som världens bäste) har fått en fraktur på ett finger och det var ju ytterst oturligt.

2 kommentarer:

Babsan sa...

The ba………tror jag är väldigt bra.Såg lite grann i Gokväll

Elisabet. sa...

Babsan: Den var TOTALT UNDERBAR.