torsdag 16 mars 2023

Ännu mera om reklamfilmer ...

Nu kommer jag ihåg ännu en  film som jag tycker om; den med Foppa Forsberg. (Reklam för Svedea försäkringsbolag). Det övergår mitt förstånd hur han kan agera så fullkomligt naturligt framför kameran! Dessutom ser han så självklar ut där han kommer framglidande under bilens underrede, att jag lätt som en plätt hade kunnat anlita honom! Smart val av försäkringsbolaget.

En favorit som jag berättat om tidigare, är den här. Oslagbar.

Ännu en! Undrar om inte det här är Roy Anderssons alster?

Den här kanske är den allra bästa? Också Roy Andersson. Dialekten gör förstås sitt till. 

När jag ändå är igång, kan jag ju ta med Carglass reklam - dom ser också så trevliga ut -. Förtroendeingivande, helt enkelt.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Dafgårds har jag aldrig sett tidigare! Hur bra som helst!

Elisabet. sa...

Rexxie: dom är ju till åren komna, men lika underbara nu, tycker jag. Vad glad jag blir att du tyckte om dem!

Turtlan sa...

Det märks att jag inte så ofta tittar på kanaler med reklam. Kan inte komma ihåg att jag sett någon av reklamfilmerna med Foppa. Men nu har jag kollat på de på youtube. Klart godkända. Dolda skådespelartalanger kanske.

Kama sutra filmen var kul! Godkänt som reklamfilm jämfört med töntig tvättmedelsreklam tex

Elisabet. sa...

Turtlan: För mig är det kanal 4-fakta (Ambulansen)som jag tittar på och det är där jag ser den mesta reklamen och så när det är längdåkning på Viaplay och vi inte streamar.