lördag 28 september 2024

Glädjebilder ...


En har varit ute på långpromenad hemma i Malå - mot Ljustjärn till - dit skidade vi på skolutflykter i min ungdom. 

Choklad i termos, apelsiner, en macka eller två. 

Och där upptäcker hundrasterskan en upphängd gädda. 













Och på familjechatten kommer även den här bilden, med texten: "Ledig häst". 

Den äldsta hade i veckan varit på någon slags träff med olika kompisar hemma i Malå och där var bland annat en klasskamrat till AP. 

Jag tycker att det är så fantastiskt, detta vad man minns från ens skoltid. 

Att Annika och Gudrun - båda två - hade såå vacker handstil, det minns jag och att Ulla på väggen i sitt tonårsrum hade tjurfäktaren El Cordóbes, det minns jag också. Och inte att förglömma att vi hade brandövning i gamla träskolan just den dagen som Robert Kennedy blev skjuten. 

På den där träffen som Den Äldsta var på, hade AP:s klasskamrat sagt att han så väl kom ihåg att Anna aldrig drack mjölk när hon gick i skolan! (Hade hennes mamma absolut noll koll på.)

Vilket minne! Att bara komma ihåg en sån sak! 

Det är det som jag finner så finurligt .., eller underligt, att det ofta är till synes bagateller som slår läger i ens minnesbank!

Inga kommentarer: