fredag 27 september 2024

Snart helg ...


Fredagkväll. 

Ösregn hela dagen och blåst. Tack och lov för grön regnkappa, modell uråldrig. 

Ingen båtupptagning, den flyttades till nästkommande fredag. 

Frånsett en sväng till Biltema (pv hjälpte friherrinnan med nytt batteri till hennes Volvo) har inte särskilt mycket blivit gjort. 

Fortsätter läsandet av Ulf Lundells "Vardagar 3". Återstår 200 sidor, sen får jag väl ställa mig i kö för nr 4. Kommer jag någonsin att komma ikapp? 

Mellan varven tycker jag att han är en lysande skribent, hans konst däremot väcker inga känslor hos mig, men det behövs heller inte - han tycks sälja hur mycket som helst -. 

Och i morgon kör pv till Ljugby för återseende-träff med sin gamla högstadieklass. Hem igen på kvällen. Själv har jag laddat upp med thai-mat och måhända ska jag koka en Nikkaloukta-soppa, men med ytterst lite köttfärs i. 

På familjechatten meddelades i morse: "Trött sjukling med höstblåsor och lite feber. En pigg och glad Elliot som är exalterad över en ny tand. Pissväder ute."


Och från Malå kom idag den här bilden.

Inga kommentarer: