torsdag 27 november 2008

Efter fem år ...



... åkte ju mina vita linnegardiner ner för välbehövlig rengöring.

Nu vet jag inte om jag vill sätta upp dem igen?

Det bästa med min lägenhet, det är dom här underbara fönsterna .., höga och djupa!



Jo, jag älskar dem!

Kanske byter jag bara ut rullgardinerna, som för övrigt har suttit här sedan jag kom inflyttande den första februari år 2003 ?

(Den observante ser kanske att mina pelargonior fortfarande blommar och är frodiga. I våras köpte jag relativt dyr blomjord hos Åbergs Trädgård ., vilken skillnad det blev för blommorna!)

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

INGA GARDINER!!!

Med så vackra fönster så behövs inga gardiner!!

Elisabet. sa...

dubbleörnen: haha ... "sade hon som vet vad hon vill ...!"

Nej, jag håller med dig.

Eller jo, jag håller med dig.

Det blev jättefint!

Men till sommaren och våren får jag nog skaffa träpersienner kanske .., för då lyser solen rakt in och det blir så vanvettigt skarpt ljus.

S o F sa...

Jag instämmer.

Superfina fönster = inga gardiner!!

Och så praktiskt. ;)

Ha det!

Anonym sa...

Ursnyggt! Vilka underbara fönster. Rullgardinen är jättefin. Inga gardiner säger jag också.

Bloggblad sa...

Jag håller med - skippa gardinerna! Du har ju ändå insynsskydd med rullisarna.

Gardiner... hm... undrar var julgardinerna till köket ligger... hoppas de ligger där de ska. Det är det enda jag fixat till första advent, ljusstaken gör sig inte mot sommargardinerna. Men jag väntar nog tills adventssamlingen i kyrkan är avklarad i morgon... bäst att jag övar lite på klaveret så jag inte trampar i det i morgon bitti...

Anonym sa...

Hej
Med så flotte vinduskarmer,behøver du ikke gardiner.Men sikkert lurt m trepersienner til sommeren.
Det er min mening,men DU gjør jo som du vil.
Jeg har ikke gardiner på stua,men bor jo i 3.etasje uten gjenboere ,så det er ikke nødvendig.
Her regner det og er 7 plussgrader.
Ha en fin kveld
-B-

Elisabet. sa...

till er raringar: nej, inga gardiner blir det, men tävtta dem ska jag väl ändå göra .., jag kan ju ta dem till pensionatet!

Tack för era råd!

Unknown sa...

Fint är det utan gardiner. Är med luftigt och ljust. Vackert!