söndag 23 november 2008

Inför Vasaloppet ...



Så här ser det ut på morgonen när den idoge pensionatsvärden tränar inför vad som komma skall .., ja, ni vet .,. Evertsberg, Mångsbodarna och målet i Mora.


Tidningsurklipp som pv fått av sin dotter Hilda.
"Till pappa", står det längst uppe till höger.

Träningsredskapet är en slags minimal skivstång och så ligger värden på mage och rullar fram och tillbaka på golvet (se bilden) och att det tycks vara rätt så kämpigt (läs: djävulskt jobbigt ...) , därom råder inga tvivel.

Tanken är väl att stärka magmusklerna och ryggen och armarna.

Jag sitter intill på en stol, surfar runt lite bland bloggarna .., och ler lite för mig själv åt pensionatvädens stönanden.

"Ja, pröva själv du!" säger han när bloggmadamen inte uppvisar den rätta entusiasmen inför denna hans sysselsättning.

Så det gör hon.

Testar.

När han inte är där.

Hur det gick?

Ja, ja .., det är inte så noga med den saken och nu är det förresten frukost.

13 kommentarer:

Anita sa...

:)

Hoppas frukosten smakade!

Anonym sa...

Ett bra initiativ tycker jag!

http://www.namnlista.se/234

Kram Anna-Karin

Elisabet. sa...

smulan: åå, det gjorde den verkligen! Det blev risgrynsgröt med kanel och socker också ..., mmmm, så gott!

anna-karin: nästa gång jag är här, kan vi inte gå och fika/luncha på Olssons Skafferi?

Anonym sa...

Hej

Venter jo spennt på rapport fra PV,men skjønner jo at du trener i smug.Det gjør en jo som en vil med ??? :-)
Fannt dette på nettet i går,og tillater meg å låne det,det er på väemlandsmål:

Njut tå live-
vi kan itte lite på att dä blir
nôn repris.

Ønsker deg og de du har rundt deg en fornøyelig søndag.
-B-

Anonym sa...

Stavefeil ble det ser jeg.det skal være värmlandsmål.
Får nesten prestasjonangst ,når det er lærere der....
-B-

Anonym sa...

Elisabeth:
Klart vi ska göra det!
Anna-Karin

Anita sa...

Hm... jag förstår att du föredrog frukosten isf situps! :)

Namnlistan Anna-Karin nämner, slår jag också verkligen ett slag för!

Bloggblad sa...

Kul att läsa om din helg - visst kan man träna vid datorn! Tålamodsprövande kan det verkligen vara...

Elisabet. sa...

smulan: namnlistan .., jag trodde att det var ett utdrag från anmälningarna till Vasaloppet innan jag kollade ..-))

bloggblad: jag fick i alla fall fingerträning, för pv:s dator är såååå seg mot för min.
På den här skriver man ett inlägg på fem röda, men att lägga in en bild hos honom tar evigheter ibland.

Anonym sa...

Hej
Når en skal starte å trene ,skal en jo starte i det små,sikkert fint å starte m fingrene......

Forsto du värmlandsmålet ??

-B-

Elisabet. sa...

-B-: jo, det var inga problem! Värmländska är verkligen likt norska också.

Och jo, jag ska minsann köpa mig ett sånt där pinoredskap, så ska han få sitt livs överraskning om ett halvår eller så.
(överraskning = möjligen en magmuskel!)

Anonym sa...

Jo nu har jag sett madamens första träning och det var inte upplyftande.
Hon kom helt enkelt inte upp. Men så tjurig som hon är så ska det nog gå bra.
Det var rätt kul att se, kan man väl säga.
PV

Elisabet. sa...

pv: "inte upplyftande" ..., hmmmm.