onsdag 26 november 2008

En ovanlig man ...



Jag står och slår in julklappar, när jag plötsligt hör något helt osannolikt från nyheterna från Sydnytt.

Vad handlar det om?

Jo, en vägkrog eller grillkiosk som har kommit i kläm när Vägverket är i farten för att bland annat bygga vägbulor, med påföljd att inga bilister längre kan komma till grillkiosken som drivs av två kvinnor.

Inkomsterna bara rasar!

Det är då Vägverkets projektledare blir intervjuad och det är tur att man sitter stadigt på soffan när herr projektledaren uttalar sig.

Han säger nämligen, utan omsvep, ja, utan minsta lilla bortförklaring, att det är han som har missat.

Han säger inte "vi", han säger "jag".

"Jag tar på mig hela ansvaret .., det är mitt fel, det är jag som har brustit i informationen till kioskägarna ...", säger han.

Man tror knappt sina öron.

4 kommentarer:

Christina sa...

DET kallar jag en man ;-)

Hedgren sa...

Jag såg också insalget och tyckte han var så rak. Starkt gjort!

Elisabet. sa...

christina och hedgren: jag är inte säker på att de två grillkioskdamerna tycker att han är så värst ....angenäm ..., men det var befriande att höra någon som inte skyllde ifrån sig.

Som stod för det hela och sa "jag" har gjort fel.

S o F sa...

Hjälp - det måste ju vara unikt! Vilken rakryggad människa.

Jag trodde alla sådana personer i Sverige (världen?) som sa: Det var mitt fel, var som bortspolade.
När hörde man/jag det sist?