onsdag 26 november 2008

Och ett vilsamt fönster från ....



I år har jag bestämt mig för att absolut inte gripas av julstress.

Nej, jag ska tända ljus och äta lussekatter och kanske göra julgodis och dricka glögg, men ingen stress.

Till höger om tv-bänken ligger nu en liten hög med paket.

Det är till barnbarnen och till någon annan och inget är särskilt dyrt.

De sedvanliga korsordsbilagorna till min australiensyster .., färdigt det med.

I söderfönstret lyser adventsstjärnan så fint.

Och så plingar det till i inkorgen och ett så vilsamt fönster kommer svischande genom rymden.

Ett fönster från Jämtland.

Så här skriver avsändaren:

"Hej på dig i den mörka kvällen!

Ett fönster kommer här susande från Frösön.

Kortet är taget i sakristian i Sunne kyrka, som ligger några mil bortom Frösön.

Där var vi i lördags och hade en dag som vi kallade "Att uttrycka livet".

Jag var ledare för uttrycket-måla.

Det blev en fin och vilsam dag.


Eva."

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men hur har du fått till de fina länkarna? Med bilder och allt!

Elisabet. sa...

Men har du inte såna hos dig?
Man går in på "layout" väljer ...,vänta ska jag kolla.

Elisabet. sa...

Eva: jo, gå in på layout och den där gadgeten där du har alla länkarna .,. klicka på den där du lägger till nya länkar och så får du upp några rutor att x:a i.
Såna här som här under. X:a i "Utdrag ur ..." och "Miniatyrbild av ...".

Jag tycker att det blir jättebra.


Ikon
Senaste objektets rubrik
Utdrag från senaste objektet
Miniatyrbild av senaste objektet
Datum för senaste uppdateringen

Anonym sa...

Vad rolig din länklista har blivit med alla miniatyrer! Nu måste man ju ha med ännu fler bilder...

Evas blogg sa...

Tjoho! Kolla in min blogg:-) Och tack för hjälpen!

Elisabet. sa...

annika: ja, det roligaste med bloggandet, det är ju detta att titta in hos andra och läsa!
Och nu får man som en liten ... smygtitt .., så man vet vad det handlar om!
Finurligt.

eva: perfekt! jag tittade in och såg att du fixade det!

Anonym sa...

I natt har jag svårt att sova så jag vandrar runt och tittar in lite här och där. När jag såg det vackra fönstret hos dig så tänkte jag på en gång att det kommer nog från Eva på Frösön. När jag scrollade ner en bit så såg jag att det var rätt. Fönstret är så fridfullt och vackert.
Jag väntar på att sömntåget ska komma förbi så att jag kan kliva ombord.

Det Mörka Hotet sa...

Ja, det var verkligen ett vilsamt och vackert fönster.