onsdag 26 november 2008

I väntrummet ...


Livlinan.
Jag tror att Hasse tog bilden.

N
i som har varit med här ett tag, ni vet att jag har surrat om att testa detta med KBT, just för att jag har vissa hang-ups som gör mig halvt galen.

Det är så dumt och himla onödigt och tar så mycket energi.

Så då tänkte jag att .., vid femtiofyra års ålder, snart femtiofem, kanske man skulle ...?

Men det behövs kanske inte!

För se .., det finns lite hjälp att få här på närmare håll .., rent av här i bloggvärlden!

Kolla här bara!

3 kommentarer:

Christina sa...

KBT - vad kan det vara för något?

Christina sa...

NU ramlade poletten ner! Jag är lite "korttänkt" som dom säger i Västergötland ;-)

Anonym sa...

Det finns jättebra KBT på nätet också. Fanns iallafall, Akademiska i Uppsala hade för några år sedan "kurser" som man följde över internet. Förstås hade man personlig kontakt också.

Finns också mycket bra litteratur av självhjälpskaraktär. Och mycket FÅ duktiga utbildade KBT-terapeuter. Om för den vars polett inte trillat ner som hos Christina, står förkortningen för Kognitiv BeteendeTerapi, en terapiform som tar sikte på att exponera sig för det man har som svårast för. Bra för fobier och panikångest bl.a.