onsdag 19 november 2008

På eftermiddagen ringer telefonen.

Det är en mycket god vän som för dagen är hemma från sitt arbete.

"Ja, dom trodde först på hjärtinfarkt ... men då sa jag .., det får ni inte säga, då FÅR jag ju en!"

Därefter förklarade madamen att "det ingår faktiskt inte i min plan att ha något sådant, så jag är snart tillbaka på arbetet."

Jag gapskrattade eller vi gapskrattade unisont åt hur fullkomligt idiotiskt man kan tänka och jag berättade om när jag för något år sedan själv hade liknande symptom .., en smärta som sköt upp från bröstet till hela käken .., det strååååålade ut i käkbenet och jag tänkte att jahapp, nu håller man på att segla iväg, men inte tänker jag åka till akuten, för säger dom att det är nåt sånt, då svimmar jag av fasa, nej, jag ligger här på soffan och låtsas som om det regnar!

Precis så.

Så typiskt kvinnligt, tror jag.

"Det ingår nämligen inte i våra planer att få hjärtproblem".

Ungefär så.

Hur som bestämde vi oss för att träffas och dricka glögg och äta lussekatter om si så där två veckor.

D e t, ingår däremot i våra planer!

10 kommentarer:

Linda sa...

Och då passar jag på att gratulera. På namnsdagen :)

Elisabet. sa...

lindalotta: tack för det du, madame!
Du kanske också heter Elisabet? I så fall: grattis tillbaka!

Evas blogg sa...

Härlig plan ni har tycker jag!! Och GRATTIS!

Mildamakter sa...

Glögg och lussekatter låter mycket trevligare än hjärtinfarkt tycker jag.
Grattis på namnsdagen ;o)

Elisabet. sa...

eva och mildamakter: så snälla ni är!

Egentligen är vi ju inte kloka det minsta lilla .., men det där med fikat låter väl bra.
Och nästa vecka kommer Annika från Kävlinge hit! Å, så roligt!

Elisabet. sa...

eva och mildamakter: så snälla ni är!

Egentligen är vi ju inte kloka det minsta lilla .., men det där med fikat låter väl bra.
Och nästa vecka kommer Annika från Kävlinge hit! Å, så roligt!

Cecilia N sa...

Grattis Elisabet på namnsdagen!

Elisabet. sa...

madame n: tack för det du!
Heter du också Elisabet, så grattis till dig också!

Men du heter nog ..., få se .. Eva Cecilia eller nåt sånt kort namn?

Linda sa...

Jag är en Charlotte...
Var tror du LindaLotta kommer ifrån?

Elisabet. sa...

lindalotta: men det finns faktiskt människor med TRE namn .., Linda Charlotte Elisabeth hade varit hur elegant som helst ..-)