söndag 16 november 2008

Så här glatt ...



... känns det inte att lämna sängvärmen, ta på sig arbetskläderna och ge sig ut i regnet.

Och mörkret.

Idag är det den elfte-dagen-av-tretton-på-raken.

Och jag är inte ett så värst uppbyggligt sällskap när jag kommer hem om kvällarna, där en något mer alert pensionatsvärd väntar.

Nej.

Jag är trött.

När det sedan blir natt och han drömmer om att ha en måhända stillsamt sovande madame (ja, eller möjligen en tvärtom-madame .., en eldig sak ...) intill sig, då faller jag i djup sömn och börjar skära tänder.

"Du har väl retat upp dig på nånting och så gnisslar du därför ..., kanske för att jag hade lök i potatisgratängen, ja, det tyckte du ju inte om .., men jag lovar .., det är sista gången det händer!" säger pensionatsvärden som flera gånger under natten har fått väcka madamen vid hans sida, allt för att slippa tandagnisseleländet.

En prövningens natt blir det för den mannen.

Ungefär så är det.

4 kommentarer:

Linda sa...

Det är lika bra att vänja sig PV, snarkningar och tandagnissel är ett gissel, men man kan ju tycka om dem dagtid :)

Anonym sa...

Ang kolhydratsfattig/fettrik kost (LCHF) - se Kalla fakta ikväll TV4 19:20.

S o F sa...

Välkommen in i bettskene-gänget! ;)

När jag hamnade i utmattningsTräsket så fick jag skaffa bettskena att använda under nätterna, för att inte slita ner tänderna.

Jag visste inte att jag bet ihop så hårt under nätterna, men tandläkaren såg det när jag kom dit.

Tror det är ganska vanligt hos många, fast man kanske inte vet om det själv.

Hoppas att ni också ser solen idag!

Marge_II sa...

Ett annat knep betr gnisslande tänder är att inte använda kudde när man sover - men då kanske man inte sover....;-)