söndag 16 november 2008

Fågeltävlingen ..



Idag, medan jag har varit på arbetet, har pensionatsvärden suttit här framför dataskärmen och drömt om att få syn på minst elva eller tolv småfåglar vid Gunnars numera världsberömda fågelbord.

Tror ni där kom några horder av hungriga fåglar?

Nej.

Däremot uppenbarar sig en snöskottande man som,ja, helt otroligt är det ju inte, kan vara självaste tävlingsledaren, ja, Gunnar!

"Titta här!" säger pensionatsvärden och visar mig bilden med mannen som skottar snö och jag säger att den bilden ju är mera värd än tjugo småfåglar på samma fotografi!

Bäst det är vinner man fågelräknartävlingen, just bara för att man har lyckats fånga herrn själv på bild!

Och så surfar jag vidare och efter en stund tänker jag lägga in bilden här så alla får se.

Då är den borta!

Den var inte sparad.

Buuuuuuuuuu !!!

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Det var synd att bilden försvann. Kul idé med kamera på fågelbordet, hade varit roligt att få se upphovsmannen. Men ni kanske lyckas fler gånger. En ny tävling, bild på Gunnar istället för på fåglarna.

gunnar i vaplan sa...

Elisabet:
Jomenvisst var det självaste herrn själv som var i farten med snöskoveln.

Sven:
Den tävlingsidén ska jag fundera på.

Elisabet. sa...

sven: ja, nog tycker jag att tävlingsledaren borde titta fram i kameran någon gång ...!

gunnar: se drä! Då hade han rätt då!