fredag 21 november 2008

Ett fredagsfönster från Indien ..


Från pv:s brorsdotter som bor i Dublin, kommer den här bilden.

"Hej Elisabet!

Jag tänkte skicka dig ett fönster jag hittade när jag tittade igenom lite gamla bilder från Indien.

Den är tagen på vår första tågresa.
Bänkarna som man ser, där sover man.
Den männen sitter på, där fäller man liksom ner en sits och så ligger man där också.
Inga gardiner eller dörrar, ingenting!
Man kan köpa lakan och filt för natten om man vill.

Vi landade i Mumbai efter att ha flygit hela natten och detta var natttåget till Goa, så vi somnade gott trots hårda britsar och stirrande människor.

Tror biljetten för denna tiotimmars-resa gick på sådär 30 SEK!

Lev väl, Joanna."


// Fler bilder från Joannas äventyr i Indien finns här .., det kanske är nånting för dig hemifrån-ann-sofie-från-Bjurholm, som snart ska åka till Bangladesh?
Så här skriver Ann-Sofie i en tidigare kommentar:

Tänkte på dig i veckan när eleverna läste att Elisabeth hade namnsdag den 19:e.
Ser att du har det rätt så bra och att du har något att längta till. Själv ska jag göra mitt livs resa. Jag ska åka med 24 andra västerbottningar till Bangladesh. Vi ska på en studieresa som anordnas av den Globala skolan och Sida. Så jag lär nog ha mycket att förtälja när jag kommer hem. Vi ska under 10 dagar bo i olika familjer och leva och äta som de. Så julen torde nog kännas lite annorlunda för mig när jag kommer hem den 14 december till Umeå.
Ha det så bra!

Kraaaam från ett kyligt Västerbotten med några centimeter snö./Fia.

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: underbar bild - där det finns plats för två indier ryms bara en vit gentleman...! :-)

Anonym sa...

Hej
Ønsker deg en god og koselig helg
-B-

Anonym sa...

shit dom blå bänkarna minns man VÄL...! luffade där förra året :)

Elisabet. sa...

dmh: haha .. ja, du, det hade jag nog inte tänkt på!

B: tack .., den blev jättebra!

o v a n a: men du verkar rätt resvan ser jag .. när jag tittar in på din sida!