lördag 22 november 2008

Matteus Evangelium ..

Före och efter middagen, som för övrigt är delikat, (Leina lagar citronkyckling med klyftpotatis och god sås ..,. recpet kommer senare ... och precis som min mamma, hade hon kunnat vara tillsammans med Jesus när det delades ut bröd och fiskar, för middagen har säkert räckt till ett helt fotbollslag ...), jo, före och efter middagen, spelar vi Trivial.

Pensionatsvärden får superenkla pluppfrågor, så där som "vad kallas det när havet drar sig tillbaka?" och han svarar ebb och får en grön trekant och jag nästan dånar av förtrytelse.

Men så kan han svara på nånting som har med Matteus Evangelium att göra och nästan rätt kapitel kan han också och då tänker jag att han är så himla smart och att jag tycker att han är världens härligaste man!

(Men se Appendix, det vet han minsann inte vad det är och jag, som har gått en vårdbiträdesutbildning, jag vet minsann .., och även vad pancreas är, men den frågan kommer förstås inte upp och alltså får jag inte briljera.)

Pelle, han bara gottar sig .., ligger i Leinas knä och får Friskies kattmat på burk, men inte samtidigt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och madamen är en underbar tävlingsmänniska, som, om jag inte minns fel, vann spelet i Storskogen i höstas. Em lysande viktoria den gången.
Och visst hade jag en oerhörd tur i kvällens envig.
PV

Christina sa...

Blindtarmen, säger jag som har genomlidit ett halvt Frost-program ikväll. Uj, vad deckare Frost är dålig, men man blir tydligen lite allmänbildad ;-)

Anonym sa...

Här har vi spelat just det spelet ikväll. Jag vaaaann! =)

Christina - jag som älskar Frost!! :)

Linda sa...

Och vi tittar på Parkinson, om och om och om och om igen, det tar aldrig slut :)

Christina sa...

Ellis: Nja, jag vet inte vad det är men jag har så svårt för honom...
Morse (salig vare han) däremot... :-D

Elisabet. sa...

till alla: jag ÄLSKAR Parkinson och blir gråtfärdig när han nu har slutat. sen kan man ju älska Beckham också ..-))

Såååå sympatisk den mannen är.

Vad pv menar med "underbar tävlingsmänniska" är att jag HATAR att förlora ..-))

Heja ellis som vann!

Elisabet. sa...

till alla: jag ÄLSKAR Parkinson och blir gråtfärdig när han nu har slutat. sen kan man ju älska Beckham också ..-))

Såååå sympatisk den mannen är.

Vad pv menar med "underbar tävlingsmänniska" är att jag HATAR att förlora ..-))

Heja ellis som vann!

Anonym sa...

Christian - Morse är ju i en helt egen klass, absolut.
Och Barnaby också. :)