fredag 26 december 2008

Ett fönster från pensionatvärdens brorsdotter.



"Hej Elisabet!

Här kommer ett fönster från pappas nya hus, Räften.
Det ligger vid Odarslöv utanför Lund.

Det är jättefint!!

Men man måste ha visioner säger far, och det stämmer.
Det är lite av ett renoveringsobjekt :-)

Man kan inte konstatera nog vilken tur han har som har en bror som är ingenjör och otroligt intresserad av allt som heter värme och energi, som i sin tur har tre pojkar i familjen med yrkena elektriker, snickare och rörmokare.

Dessutom har han ju en annan bror med massa byggnadsglädje, energi och hjälpsamhet.

Och så har han sig själv och sin egen son och vänner och bekanta som hjälper honom.

Fönstret är från gäststugan som nu inreds så att de kan bo där när de renoverar "riktiga" huset.

Härlig utsikt över riktigt Skånelandskap.

Hoppas du hade en jättetrevlig jul och får en god fortsättning.

Kramar,
Joanna."



Husägaren himself.

Bilden togs när han och sambon Ines i somras målade fönsterkarmarna hos husägarens mamma.
Av nån anledning kom lika mycket färg på andra ställen, däribland på mina svarta byxor .., ja, jag råkade sätta mig på gräsmattan och där var också färg!

// Det är Joannas pappa som är en blandning mellan Peps Person och Robert De Niro.
Det ni. Jag säger inte vem han liknar mest.

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Fantastiskt fönster - och ljuset...!

Elisabet. sa...

dmh: ja, och texten!

Jag tycker sååå mycket om när man berättar till sitt fönster!