lördag 27 december 2008

Och så var det dagens skörd ...



Kanske är detta samma inköpare som den som skrivit listan näst längst ner?






Det märks att man bor i Skåne.

"Rökad korv ....".

Brunkål åt jag aldrig hemma i Västerbotten .., nu tycker jag att det är himmelskt gott!

Som efterrätt är förstås "risallamalta" inte så pjåkigt, tycker en del.

Här var det i alla fall ingen särskrivning.



Mina arbetskamrater är bara så helt underbara!

I mitt fack i personalrummet hittar jag dom här lapparna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kan GEMA vara för något? En person som skall ha en del av inköpen, eller?

Tankevågor sa...

Och jag fattar inte det där men risalamalta....det finns väl inte att köpa färdigt? Eller? Det GÖR man väl egen? (Säger hon som nästan ALDRIG gör matinköpen själv) ;-)

Christina sa...

Och jag sitter här och undrar vad bullar till ugn är för någonting?

Elisabet. sa...

londongirl: det säljer vi inte heller .., det måste vara ingr. hon ska köpa ..-)

marskatten: GEMA är en liten butik några km härifrån.

Christina: kanske såna som man bara värmer upp i ugnen ..?

Christina sa...

Kan det va' så enkelt?
Ugnsbullar!

Cecilia N sa...

Jag är den enda i min familj som gillar brunkål. Och som ska ha saftsås på risgrynsgröten.

Jag minns att brunkålen var det första av alla "konstiga" rätter på julbordet som den lilla Cecilia vågade sig på och gillade.