torsdag 4 december 2008

Hos mig ....



Egentligen har jag jobbardag idag, men den där hemska frusenheten och ont-i-kroppen-känslan, den förvandlades till rejäl förkylning och nu är jag hemma hos mig, i stället för bakom kassan.

Bara pElle och jag själv här hemma.

Men alldeles ensamma är vi inte .., ty i söderfönstret trängs alla småvännerna .., det nyfikna fåret från Nya Zeeland (julklapp från min trädbeskärarsyster) och änglarna och en tomtefröken.

Och jag har tänt ett ljus och böjt mig fram och anat doften av blå och rosa hyacinter.

Det är som den allra bästa medicin.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vilket trevligt fönster du har! Riktigt tittarvänligt ;-)

Krya på dig!

Elisabet. sa...

christina: ja, jag hade ett likadant i fjol, det var många småttingar på väg hem från dagis som tvärstannade ..-)