tisdag 2 december 2008

På kvällsbrickan ...



Börjar man titta sig omkring på Youtube, då är det färdigt.

Man blir som galen, nästan.

Titta här bara!

Alla vi som tittade på tv på 60-talet ., nog kommer vi väl ihåg den här signaturmelodin?
(Det var då vi hade broschyrer om P1800 på vårt köksbord hemma, men mamma vägrade!)

För att inte tala om den här!
(Min pappa älskade såna här serier!)

Det här var den bästa, tyckte man i alla fall då.

Ååååå, stort skvalande varje program ....., så var det här!

När Anders var liten, då var detta den stora idolen och när sonens pappa fyllde år, då köpte Anders två svärd och gav honom .., just det, ja.

En-och-fyrtio in på den snutten .., då kommer en annan kanonserie!

Anna och jag själv missade nog inte ett avsnitt när det här visades .. jag tycker fortfarande att det var hur bra som helst!

För att inte tala om det här! Lasse Holmqvist, åååå, så bra du var!

Och det här missade jag aldrig!

Några "gamlingar" är vi väl som minns allt detta ..?
Och nu kommer jag ihåg hur mycket jag tyckte om Gunnar Arvidsson i Café Sundsvall!

Sen kom detta och då skaffade min pappa sig ett barskåp.

Och tv hade bara en eller två kanaler och alla tittade på det här programmet!

Sist av allt den här serien och när den började sa mina barns skiftarbetande pappa, att "den kan jag titta på, för äntligen en serie som inte är i så många avsnitt!"

Trodde han, ja.

Såja, nu kan ni väl somna gott?

4 kommentarer:

Christina sa...

Åh så många godingar. Jag kollade om de hade någon snutt från Korsnässtugan med Nils Lindman men det hade dom inte. Minns ingen musik, men det programmet satt vi bänkade framför när jag var liten.

Elisabet. sa...

christina: åååå, det gjorde vi också! Såg på det programmet, menar jag.

Anonym sa...

Det där var verkligen en resa i tiden. Hur kul som helst. HUR gör man för att länka youtubeklipp så som du gör?

Du har rätt - börjar man kolla där är man fast. Jag har garvat åt Robert Gustafsson ett bra tag på förmiddagen.

Inser att program som Parlamentet och Time Out där otroligt duktiga skådisar och rolighetsministrar deltar är vad jag saknar i landet Frankrike!

Och du är lite av en frankofil ser jag när jag hör vissa av dina låtar och ser bilder från Paris!

Elisabet. sa...

Monet: jag kan inte så där som Christina och dom andra, lägga in hela bilden hos mig ..., jag klickar bara på raden där uppe och kopierar den .., www-adressen som dyker upp när jag spelar låten, alltså.