lördag 6 december 2008

Min säng är alldeles för smal för två personer.

Alltså kliver jag upp nån gång mitt i natten och lägger mig på soffan Ektorp, som minsann inte är så värst bred.

Efter en stund kommer Pelle .., hoppar upp och lägger sig på den ås som ryggen bildar när man ligger på sidan.

Det är inte så där alldeles underbart bekvämt.

I alla fall inte för mig.

Och jag fryser!!

När gryningen närmar sig drömmer jag att Ystads egen pyroman försöker ta livet av mig och jag vaknar med ett ryck och är alldeles kallsvettig!

Sen lämnar jag med ett skutt soffan .., struntar blankt i min alltför smala säng och kryper ner nära-nära en ljufvt sovande pensionatsvärd.

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hua för såna mardrömmar!
Bäst att ligga nära och trängt ändå.

JULIEK sa...

Uff sånna drømmar. Godt du kan krypa tett inntil någon : )

Du....nu er det dags før julkort igjen, men jag hittar inte din adresse och det virker ikke som om du får mina mail. Kan du sende adressen din på min mail som er heidikjoervik@gmail.com

Stor kram : )

Mildamakter sa...

Du kan sova lugnt, han sitter inne i två veckor till läste jag i bladet...men det är ju inte helt fel att ligga nära någon ändå ;o)

Evas blogg sa...

Men jag vill ha kvar dig på min award-lista. Även om det stannar vid det. Du behöver inte göra något med den.

Elisabet. sa...

Eva: gulle-Eva ..-))

Lika envis som jag själv ..-)

Evas blogg sa...

:-)

Evas blogg sa...

Du vet väl att jag är Lejon!!!