söndag 14 juni 2009

En hel säck med glädje!


Bild: Jom ....

Vilken totalt underbar eftermiddag detta blev!

Först kom den rara Hedgren på besök .., sen dyker sonen upp och äter paj med sin mamma .., och under tiden ringer den här bloggaren och bjuder pensionatsvärden och bloggmadamen att, under besöket hemöver, övernatta i familjens sommarstuga, den vid Storavan där så många vackra bilder har tagits.

Kollar med pv.

Är det okej att stryka en av två hotellnätter i Malå och i stället sova över hos Jom och hans hustru?

Det är det.

Och sist av allt ringer vännen Bente från Norge.

Hon föreslår att vi, på vår väg norrut, ska sammanstråla i t.ex. Sälen och tillsammans hyra en "hytte" för en natt och på så sätt få träffas.

Ringer pv igen.

Kan han tänka sig ...?

Om vi börjar resan norrut en dag tidigare? Lördag, i stället för söndag?

Jag hör att han ler genom luren.

Och så säger han att .., jo, det går bra.

Vilken totalt underbart flexibel människa detta är!!

Och tänk, vilka möten som väntar oss ...!

Åååå, så rikt livet är!

10 kommentarer:

Linda sa...

Du är ju minst lika flexibel!

Kanske tur att han slipper Vättern... :)

Elisabet. sa...

Lindalotta: ja, men hade jag varit lika generös om han hade tio bloggkompisar som vi skulle hälsa på .-))

Jag hoppas det, men nog hade jag säkert haft migrän av nervositet ,-)

Linda sa...

Klart du hade!
Nervositeten hade nog försvunnit efter de första 20 mötena :)

bettankax sa...

Det låter som det blir en sommar fylld av härliga möten:)

Och sen när du kommer hem igen, då ska jag nog ut och promenera på Ystads gator med barnvagn, kanske knacka på ditt fönster och bjuda dig på en Milanostång

Elisabet. sa...

lindalotta: nä, han är helt klar mer flexibel än bloggmadamen .-)

bettankax: åååå, men det ska bli så ROLIGT och tänk, vad vi ska prata om hur det är att vara mormor,-)

Ellis sa...

Då kommer ni hit på lördag då eller?

Bloggblad sa...

Alltså - den bilden var det häftigaste jag sett på länge!

Elisabet. sa...

ab: för mig är det där en Jesus-kommer-genom-molnen-bild!

Såna fanns ofta i pingstkyrkorna ..-)

Evas blogg sa...

Ser fram emot erat kommande besök.

Elisabet. sa...

Eva: ja, det må du tro att jag också gör ..-)